UWAGA!
22.11.2013 – ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
RG.271.15.2013
Dostawa sprzętu komputerowego wraz z ich serwisem w ramach realizacji projektu pt: Internet w Gminie Gostynin - brak wykluczenia cyfrowego
Numer ogłoszenia: 467778 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gostynin , Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 24 2360752, faks 24 2360769.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu komputerowego wraz z ich serwisem w ramach realizacji projektu pt: Internet w Gminie Gostynin - brak wykluczenia cyfrowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje dostawę zestawów komputerowych wraz z podstawowym oprogramowaniem do siedzib jednostek podległych Gminie oraz do gospodarstw domowych wraz z ich ubezpieczeniem i serwisem. Wykonawca winien dostarczyć i zainstalować 95 zestawów komputerów (komputer, monitor, klawiatura, myszka) u odbiorców ostatecznych projektu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00-1, 48.00.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
-
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, Wykonawca winien przedłożyć: -Wydruki potwierdzające spełnienie wymaganej wydajności dla oferowanej konfiguracji sprzętu komputerowego; - Deklarację zgodności CE do oferowanego sprzętu (jednostki centralne, monitory); -Komputer musi spełniać wymogi normy Energy Star 5.0, wymagany wpis dotyczący oferowanego komputera w internetowym katalogu http://www.eu-energystar.org lub http://www.energystar.gov - dopuszcza się wydruk ze strony internetowej; - Certyfikat ISO 9001 dla producenta sprzętu (jednostki centralne, monitory); - Oświadczenie producenta potwierdzające głośność jednostki centralnej mierzona zgodnie z normą ISO 7779 oraz wykazana zgodnie z normą ISO 9296 w pozycji obserwatora w trybie pracy jałowej (IDLE) wynosząca maksymalnie 27 dB; -Dokument potwierdzający, ze serwis urządzeń będzie realizowany zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001; -Pisemny wykaz linków do stron internetowych umożliwiających dostęp do najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta zestawu realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta numeru seryjnego lub modelu komputera wraz z opisem uzyskania tych informacji i aktualizacji; - Certyfikat TCO 5.0 dla oferowanych monitorów;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy i cenowy, ewentualnie pełnomocnictwo, ewentualnie zobowiązanie podmiotu trzeciego
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uggostynin.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gostynin, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.11.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Gostynin, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy realizacji projektu pn. Internet w gminie Gostynin - brak wykluczenia cyfrowego. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Oś Priorytetowa 8: Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Do pobrania:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami.
Gostynin, 22.11.2013
Dotyczy: postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę sprzętu komputerowego wraz z ich serwisem w ramach realizacji projektu pt: „Internet w gminie Gostynin – brak wykluczenia cyfrowego”
nr sprawy: RG.271.15.2013.
W związku z zapytaniami, które wpłynęły od Wykonawców dotyczącymi wyjaśnienia treści SIWZ Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) udziela następujących wyjaśnień:
Pytanie 1: Zamawiający w SIWZ wymaga komputera (dla gospodarstw domowych oraz jednostek podległych) wyposażonego w złącze HDMI. Natomiast wymagany monitor powinien wg SIWZ być wyposażony w złącza D-SUB oraz DVI.
Czy zamawiający dopuści komputer nie posiadający portu HDMI, a wyposażony w port DVI? Pozwoli to na lepsze połączenie pomiędzy komputerem i monitorem bez wykorzystywania przejściówek.
Odpowiedź: Zamawiający dopuści zastosowanie portu DVI zamiast HDMI pod warunkiem dostarczenia przez Wykonawcę rozwiązania umożliwiającego podłączenie do jednostki centralnej zestawu komputerowego kabla z końcówką HDMI, choćby poprzez dołączenie adaptera z DVI na HDMI. Jednostka centralna komputera winna być dostarczona z zapewnieniem funkcjonalności w zakresie możliwości podłączania do niej urządzeń za pomocą kabla HDMI..
Pytanie 2: Czy zamawiający dopuści komputery bez wbudowanego systemu diagnostycznego oraz bez funkcjonalności BIOS dotyczącej odczytu wielkości pamięci cache L1, L2 i L3 i informacji o typie pamięci?
Zamawiający opisując minimalne parametry komputerów w określony w SIWZ sposób dopuszcza się naruszenia zasady z art. 29 ust. 2 i art. 7 ust. 1 UPZP, gdyż wskazuje na jedynego dostawce jakim jest firma DELL. Każde odstąpienie od zasad udzielania zamówień publicznych, poprzez formułowanie warunków nadmiernych należy uznać za działania naruszające zasadę uczciwej konkurencji. W ocenie Pytającego niniejszy parametr nie uzasadnia ograniczenia konkurencji do jednego producenta, tym samym nie uzasadnia nieracjonalności wydatkowania środków publicznych, co może narazić Zamawiającego na być może nawet znaczne różnice pomiędzy ceną komputerów posiadających tę w praktyce nieużywaną funkcjonalność, a stacjami spełniającymi pozostałe istotne wymagania.
Mając na uwadze powyższe fakty uważamy za zasadne i konieczne zmodyfikowanie lub usunięcie spornych zapisów SIWZ, o co wnosimy.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy o konieczności zaoferowania jednostki centralnej wyposażonej we wbudowany wizualny lub akustyczny system diagnostyczny o zapisanej w SIWZ funkcjonalności. Zamawiający w SIWZ nie zawarł, jak sugeruje wykonawca, wymogu odnośnie funkcjonalności BIOS dotyczące odczytu wielkości pamięci cache L1, L2 i L3 i informacji o typie pamięci. W związku z powyższym stawiane zarzuty naruszenia zasad określonych w UPZP nie mają podstaw. Komputery z systemem diagnostycznym są oferowane przez wielu producentów.