UWAGA!
16.06.2014 – ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
RG.271.3.2014
Budowa obiektu sportowego w m. Lucień gm.
Gostynin
Numer ogłoszenia: 192270 - 2014; data
zamieszczenia: 06.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I
ADRES: Gmina Gostynin , Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel.
24 2360752, faks 24 2360769.
·
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.uggostynin.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa
nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa obiektu sportowego w m.
Lucień gm. Gostynin.
II.1.2) Rodzaj
zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia w
ramach zadania pn.: Budowa obiektu sportowego w m. Lucień, gm. Gostynin są
roboty budowlane obejmujące: budowę boiska do piłki nożnej o nawierzchni z
trawy naturalnej wraz z piłkochwytami, bramkami i drenażem, budowę budynku
zaplecza typu kontener, wykonanie oświetlenia terenu, wykonanie ogrodzenia
panelowego wokół boiska wraz z bramą i dwoma furtkami, niezbędną infrastrukturę
w skład której wchodzą:utwardzenie terenu z kostki betonowej ( chodniki, place
manewrowe i miejsce na pojemnik na śmieci ), dwie wiaty systemowe dla
zawodników, kanalizacja deszczowa wraz ze zbiornikiem szczelnym, sieć
wodociągowa, kanalizacja sanitarna. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
zawiera dokumentacja projektowa, STWiOR i zapisy SIWZ. Przedmiot zamówienia nie
obejmuje nasadzeń zieleni (drzewa i krzewy).
II.1.6) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.27.20-8, 45.21.22.21-1,
45.31.61.00-6, 45.34.20.00-6.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium: Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest
wnieść wadium w wysokości 10 000 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH
WARUNKÓW
·
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
·
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca
wykaże że zrealizował co najmniej 2 zadania obejmujących budowę obiektów o
nawierzchni z trawy naturalnej i wartości brutto min. 200 000 zł. (słownie:
dwieście tysięcy złotych) każde,w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca
wykonania, Wykonawca załączy dowody dotyczące najważniejszych robót,
określające, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Ocena spełnienia warunków od Wykonawców zostanie dokonana w systemie spełnia
nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty
·
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
·
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże iż dysponuje osobą posiadającą kwalifikacje odpowiednie do stanowiska,
które zostanie jej powierzone, t.j. posiadającą uprawnienia budowlane do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w tym
przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków, instalacyjnymi w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń sanitarnych oraz instalacyjnymi w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń energetycznych
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
·
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i
miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących,
czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone;
·
wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
·
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
·
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
·
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw
do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
·
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej
grupy kapitałowej
·
lista podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
wypełniony formularz ofertowy, kosztorys sporządzony
metodą szczegółową lub uproszczoną, ewentualne pełnomocnictwo, ewentualne
zobowiązanie, dowód wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA
OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria
oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się
istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian umowy
w sprawie niniejszego zamówienia publicznego:a) osób określonych w § 7 ust. 1 i
2 wzoru umowy, b) zmiany wynagrodzenia wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany
podatku VAT oraz z przypadkach określonych w § 6 ust. 7, 8 i 10 wzoru umowy, c)
terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadkach określonych w §3 ust. 3 wzoru
umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.uggostynin.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków
zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gostynin ul. Rynek 26
09-500 Gostynin.
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
23.06.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy w Gostyninie ul. Rynek 26 09-500
Gostynin, sekretariat pok. nr 2.
IV.4.5) Termin
związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej: Zamawiający informuje, że dla zadania ubiega się o otrzymanie
dofinansowania w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla
operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania
Odnowa i rozwój wsi.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Do pobrania:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Załącznik nr 1 - Formularz oferty.
Załącznik nr 2 - Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22
ust. 1 ustawy.
Załącznik nr 3 - Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w trybie
art. 24 ust. 1 ustawy.
Załącznik nr 4 - Doświadczenie zawodowe - Wykaz robót budowlanych.
Załącznik nr 5 - Potencjał kadrowy - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
oraz oświadczenie, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Załącznik nr 6 - Przynależność do grupy kapitałowej.
Załącznik nr 7 - Przedmiar robót.
Załącznik nr 8 - Dokumentacja projektowa: 1 2 3 4
Załącznik nr 9 - STWiOR.
Załącznik nr 10 - Wzór umowy.
Wywieszono na tablicy ogłoszeń : dnia 06.06.2014.
Zdjęto z tablicy ogłoszeń : dnia ..........2014r.
Zamieszczono na stronie internetowej www.uggostynin.bip.org.pl, dnia 06.06.2014r.
Gostynin, 16.06.2014r.
RG.271.3.2014
UCZESTNICY POSTĘPOWANIA
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie „Budowa obiektu sportowego w m. Lucień gm. Gostynin ” Stosownie do art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity – Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.) Zamawiający zawiadamia, że w niniejszym postępowaniu wpłynęły zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela odpowiedzi na zgłoszone przez wykonawcę zapytania::
Pytanie 1.
Prosimy o korektę rozdziału V SIWZ warunki udziału w postępowaniu pkt.1 ppkt 2 „Wykonawca musi wykazać, że posiada doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia tj. zrealizował co najmniej 2 zadania obejmujące budowę obiektów o nawierzchni z trawy naturalnej i wartości brutto min. 200.000 zł. każde” Powyższy wymóg byłby zasadny w przypadku, gdyby zamówieniem objęty był obiekt sportowy z boiskiem z trawy układanej z rolki. Prosimy więc o zmianę zapisu dotyczącego nawierzchni z trawy, ponieważ wymogi Zamawiającego odnośnie referencji są nieadekwatne do rozwiązań przyjętych w projekcie (nawierzchnia z trawy wysianej ręcznie).
Odpowiedź:Zamawiający nie dokonuje zmiany warunków udziału w postępowaniu przetargowym, dot. wiedzy i doświadczenia zawodowego, określonych w rozdz. V pkt.1 ppkt. 2 SIWZ oraz rozwiązań projektowych.
Pytanie 2.
Czy Zamawiający przewiduje zmianę technologii wykonania nawierzchni na trawę z rolki?
Odpowiedź:Zamawiający nie przewiduje zmiany technologii wykonania nawierzchni na trawę z rolki.
Pytanie 3.
Po czyjej stronie będzie pielęgnacja trawy od momentu odbioru (np. koszenie, nawożenie, uzupełnienie ubytków)?
Odpowiedź:Pielęgnacja trawy po odbiorze obiektu należała będzie do Zamawiającego.
Pytanie 4
Z uwagi na to, że przedmiary mają charakter tylko informacyjny, a cenę należy wyliczyć na podstawie projektów, prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o:
- projekt zagospodarowania działki,
- projekt architektoniczno – budowlany,
- projekt sanitarny,
- projekt elektryczny,
- rysunki wiat stalowych dla zawodników z podaniem ilości miejsc siedzących
Odpowiedź:Materiały niezbędne do wyceny tj. dokumentacja projektowa (architektoniczno-budowlana, sanitarna, elektryczna) zamieszczona jest na stronie internetowej www.uggostynin.bip.org.pl – załącznik nr 8 do SIWZ
Pytanie 5.
Jaki typ ogrodzenia do rozbiórki należy przyjąć w wycenie (35 mb) czyją własność stanowi materiał z rozbiórki.
Odpowiedź:Do rozbiórki należy przyjąć ogrodzenie z siatki na słupkach stalowych osadzonych w cokole betonowym. Materiał z rozbiórki stanowić będzie własność Wykonawcy.