UWAGA!
26.11.2016 R. – ODPOWIEDZI NA
ZAPYTANIA
RG.271.17.2015
Przewóz uczniów na zajęcia lekcyjne do szkół
położonych na terenie Gminy Gostynin poprzez zakup biletów miesięcznych na rok
2016
Numer ogłoszenia: 315866 - 2015; data zamieszczenia: 23.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy:
V
|
zamówienia
publicznego
|
|
zawarcia
umowy ramowej
|
|
ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Gostynin , Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 24 2360752, faks
24 2360769.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.gminagostynin.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przewóz uczniów na zajęcia lekcyjne do szkół
położonych na terenie Gminy Gostynin poprzez zakup biletów miesięcznych na rok
2016.
II.1.2) Rodzaj
zamówienia: usługi.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje zakup
biletów miesięcznych w ramach linii komunikacji regularnej, które swym
przebiegiem umożliwiają dowóz i odwóz uczniów do szkół na zajęcia lekcyjne w
dni nauki szkolnej w okresie od 04 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r ( z
wyłączeniem przerw świątecznych, ferii, wakacji) - zgodnie z opisem przedmiotu
zamówienia - stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Przewóz do następujących szkół:
Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Białotarsku, Białotarsk 34, Zespołu
Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Emilianowie, Stefanów 38; Zespołu Szkoły
Podstawowej i Gimnazjum w Lucieniu, Lucień 46; Zespołu Szkoły Podstawowej i
Gimnazjum w Sierakówku, Sierakówek 1; Szkoły Podstawowej w Sokołowie, Sokołów
10; Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Solcu, Solec 6; Szkoły Podstawowej
w Zwoleniu, Zwoleń 35/36; Przewidywana szacunkowa liczba uczniów objętych
przewozem - 545 osób..
II.1.5)
V
|
przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających:
|
- Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje
możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67
ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Wielkość zamówienia do
10% wartości zamówienia podstawowego, obejmującego przewóz uczniów do
szkół w roku 2016 na terenie Gminy Gostynin. Wykonawca wyłoniony w
niniejszym postępowaniu, w odniesieniu do zamówień uzupełniających zobowiązany
jest zastosować stawki jednostkowe nie wyższe niż wynikające ze złożonej
oferty
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium:
Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść
wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). Wykonawca
zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium
może być wniesione w jednej z następujących form: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach
bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z
tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach
bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000
r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr
42, poz. 275, z 2008r, Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010
r. Nr 96, poz. 620);
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia tj. licencję
na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie spełniony,
jeżeli wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę
obejmującą przewóz dzieci w okresie pełnego roku szkolnego, a wartość
usługi opiewa na kwotę brutto minimum 200 000,00 zł.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie spełniony,
jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 12 sprawnymi autobusami
z min. 39 miejscami siedzącymi, wraz z informacją o podstawie do
dysponowania.
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca dysponuje co
najmniej dwunastoma osobami posiadającymi uprawnienia do przewozu osób
autokarami.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony
jeżeli, Wykonawca wykaże, iż posiada opłacone ubezpieczenie od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość
co najmniej 100 000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności
koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie;
- wykaz
narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją
o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
- opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony
formularz oferty, ewentualnie pełnomocnictwo, ewentualnie zobowiązanie, dowód
wniesienia wadium
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria
oceny ofert: cena oraz
inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - Termin płatności - 2
IV.2.2)
|
przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z
art. 144 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość
wprowadzenia zmian umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego w
przypadku gdy: a) nastąpi zmiana osób określonych w umowie, b) nastąpi zmiana
powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na
realizację przedmiotu zamówienia, c) nastąpi zmiana powodująca zmianę wartości
zamówienia w tym ilości dowożonych dzieci.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
uggostynin.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Gostynin, Rynek 26, 09-500 Gostynin.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2015 godzina 09:30, miejsce:
Urząd Gminy Gostynin, Rynek 26, 09-500 Gostynin, sekretariat, pok. nr 2.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Do pobrania:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia;
Załącznik nr 1 – Opis przedmiotu zamówienia;
Załącznik nr 2 -
Oświadczenie w trybie art. 22;
Załącznik nr 3 –
Oświadczenie w trybie art. 24;
Załącznik nr 4 –
Wykaz usług;
Załącznik nr 5 -
Wykaz sprzętu;
Załącznik nr 6 –
Oświadczenie – uprawnienia;
Załącznik nr 7 –
Informacja o grupie kapitałowej;
Załącznik nr 8 –
Formularz ofertowy;
Załącznik nr 9 -
Projekt umowy;
Załącznik nr 10 –
Zobowiązanie.
Gostynin, 26.11.2015r.
RG.271.17.2015
UCZESTNICY POSTĘPOWANIA
ODPOWIEDZI
NA PYTANIA
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu
nieograniczonego na „Przewóz uczniów
na zajęcia lekcyjne do szkół położonych na terenie Gminy Gostynin poprzez zakup
biletów miesięcznych na rok 2016”.
Stosownie do art. 38 ust. 2 ustawy z
dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych ( tekst
jednolity – Dz. U. z 2013, poz. 907 ze zm.)
Zamawiający zawiadamia, że w niniejszym postępowaniu wpłynęły pytania dotyczące
treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udzielam odpowiedzi na zgłoszone przez
wykonawcę zapytania:
Pytanie
1.
Prosimy o korektę i
doprecyzowanie dotyczące wymagań w zakresie dysponowania potencjałem
technicznym w nawiązaniu do rzeczywistej ilości autobusów realizujących
przewozy?
Proponujemy poniższy zapis:
„Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 12 sprawnymi autobusami z min. 39
miejscami siedzącymi do obsługi codziennej przewozów, oraz 2 sprawnymi
autobusami rezerwowymi z min. 39 miejscami siedzącymi wraz z informacją o
podstawie do dysponowania. Wykonawca dysponuje co najmniej 14 osobami
posiadającymi uprawnienia do przewozu osób autokarami.
Argumentacja: Obecnie do
realizacji przewozów wykorzystywanie 12 autobusów. Jeżeli ma zostać
zagwarantowana jakość wykonywanych przewozów na obecnym poziomie ilość ta jest
niezbędna. Należy pamiętać o zapewnieniu rezerwowych autobusów w przypadku
awarii.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wprowadza zmian do SIWZ.
Pytanie
2.
Czy Zamawiający skoryguje SIWZ
w celu zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz szybkiej reakcji w
przypadku awarii autobusu na poniższy zapis:
Wykonawca będzie posiadał
zaplecze techniczne na terenie miasta i Gminy Gostynin składające się z
minimum: myjni dla autobusów, dwóch stanowisk serwisowo naprawczych oraz miejsc
postojowych dla autobusów potrzebnych do realizacji przewozów.
W przypadku podmiotów nie
posiadających własnego zaplecza przedstawią one umowę na podstawie, której
takim zapleczem dysponują na okres obowiązywania umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wprowadza zmian do SIWZ.
Pytanie
3
Czy Zamawiający dokona korekty
i rozszerzy zapisy SIWZ dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji w
związku z tym, iż przetarg jest na zakup biletów miesięcznych dla uczniów i aby
je wystawić należy dysponować zezwoleniami na wykonywanie regularnych przewozów
osób w krajowym transporcie drogowym.
Proponujemy poniższy zapis:
Wykonawca składający ofertę załączy do oferty zezwolenia na wykonywanie
przewozów regularnych na podstawie, których będą odbywały się przewozy uczniów
do szkół na terenie Gminy Gostynin.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wprowadza zmian do SIWZ.