UWAGA!
03.07.2014 â ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
RG.271.5.2014
Zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Solcu
Numer ogłoszenia: 217414 - 2014; data zamieszczenia: 30.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU â dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gostynin , Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 24 2360752, faks 24 2360769.
¡ Adres strony internetowej zamawiającego: www.uggostynin.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Solcu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednej sztuki fabrycznie nowego lekkiego samochodu specjalnego pożarniczego, ratowniczo gaśniczego na podwoziu z napędem 4x2 dla OSP Solec. Przez określenie nowy samochód należy rozumieć pojazd o roku produkcji nie starszym niż 2013, nie posiadający przebiegu, napraw, śladów po wcześniejszej zabudowie oraz wcześniejszej rejestracji na innych użytkowników. Zakupiony samochód strażacki będzie przeznaczony na cele związane z ochroną przeciwpożarową. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 7 do siwz, który należy wypełnić i dołączyć do oferty.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 12.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
¡ III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
¡ Zamawiający nie żąda szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy
¡ III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
¡ Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca złoży wykaz wykonanych głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Należy wykazać, że została wykonana co najmniej jedna dostawa samochodu ratowniczo-gaśniczego o wartości co najmniej 150.000,00 zł brutto
¡ III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
¡ Zamawiający nie żąda szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy
¡ III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
¡ Zamawiający nie żąda szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy
¡ III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
¡ Zamawiający nie żąda szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
¡ wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
¡ oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
¡ aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
¡ aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
¡ aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
¡ nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
¡ nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
¡ lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
formularz ofertowy, potwierdzenie minimalnych wymagań Zamawiającego dla przedmiotu zamówienia - zał. nr 7 do siwz, wyciąg ze świadectwa homologacji lub świadectwo zgodności WE na podwozie zgodne z ustawą Prawo o ruchu drogowym, świadectwo dopuszczenia CNBOP na samochód będący przedmiotem zamówienia, wyniki badań CNBOP pojazdu, ewentualne pełnomocnictwo, ewentualne zobowiązanie podmiotu trzeciego,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana umowy może być dokonana w przypadku:1. Zmiany danych teleadresowych, osób wykonujących zamówienie. 2. Zmian podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy - na wniosek Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiającego. 3. Rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy - na wniosek Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiającego. 4. Zmiany terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) siły wyższej b) innych zdarzeń o charakterze obiektywnym, niezależnych od stron, którym nie można było zapobiec przy zachowaniu należytej staranności. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Ustawy zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana konta bankowego). 6. Zmiany terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia przerw w jej wykonaniu z przyczyn niezależnych od wykonawcy. 7. Zmiany ceny brutto - w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. 8. Zmiany zasad dokonywania odbioru
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uggostynin.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gostynin ul. Rynek 26 09-500 Gostynin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Gostynin ul. Rynek 26 09-500 Gostynin pok. nr 2 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Gostynin
Edmund Zieliński
Do pobrania:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy wykonawcy.
Załącznik nr 2 - Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego.
Załącznik nr 3 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
Załącznik nr 4 - Informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej albo lista podmiotów
należących do tej samej grupy kapitałowej.
Załącznik nr 5 - Wykaz wykonanych dostaw.
Załącznik nr 6 - Projekt umowy.
Załącznik nr 7 - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Wywieszono na tablicy ogłoszeń : dnia 30.06.2014.
Zdjęto z tablicy ogłoszeń : dnia ..........2014r.
Zamieszczono na stronie internetowej www.uggostynin.bip.org.pl, dnia 30.06.2014r.
Gostynin, 03.07.2014r.
RG.271.5.2014
UCZESTNICY POSTĘPOWANIA
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie âZakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Solcu â
Stosownie do art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. â Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity â Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.) Zamawiający zawiadamia, że w niniejszym postępowaniu wpłynęło zapytanie dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia iudziela odpowiedzi na zgłoszone przez wykonawcę zapytanie:
Załącznik nr 7 z SIWZ, pkt 4.22 brzmi: âMaszt oświetleniowy pneumatyczny o mocy 2000 W sterowany ręcznie zasilany z układu elektrycznego 230 V lub agregatu prądotwórczego, stopień ochrony reflektorów masztu IP 55â.
Zamawiający nie określił typu najaśnic.
W związku z Rozporządzeniem Komisji Europejskiej (WE) nr 859/2009 z dnia 18 września 2009r. w terminie do 2016r. zostaną wycofane z obrotu rynku wszystkie energochłonne źródła światła. Zostaną wycofane z obrotu halogenowe źródła światła z trzonkami G9 i R7 (typowe oprawki żarników halogenowych). W praktyce oznacza to, że dostawcy całkowicie wycofają się z produkcji i dystrybucji wielu, podstawowych dotychczas źródeł światła. Konsekwencją tego będzie konieczność wymiany zamawianych obecnie najaśnic halogenowych i ponoszenie dodatkowych kosztów i związanych z ich wymianą, problemów technicznych i organizacyjnych.
W chwili obecnej najnowocześniejsze i szeroko stosowane są lampy LED. Zapewniają one odpowiednią ilość światła w zależności od potrzeb nawet do 20 tys. lumenów, z jednej lampy (odpowiednik halogenu 1000 W). W przeciwieństwie do nietrwałych opraw halogenowych charakteryzują się wysoką odpornością na uderzenia i wstrząsy, wnikanie wody i pyłów (IP68), skoki napięcia. Wyposażone są w system optyczny, do oświetlenia dalekosiężnego, szerokokątnego i pod masztem.
Pytanie: Czy Zamawiający wymaga zastosowania reflektorów LED o odpowiedniku 2 x 1000 W reflektorów halogenowych, czyli 2 x 20 tys. lumenów?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zastosowanie reflektorów LED o odpowiedniku 2 x 1000 W reflektorów halogenowych.
Wójt Gminy Gostynin
Edmund Zieliński